انسان و طبیعت

محیط زیست طبیعی و انسانی - قوانین و مقررات - استانداردهای زیستمحیطی - فناوری اطلاعات

انسان و طبیعت

محیط زیست طبیعی و انسانی - قوانین و مقررات - استانداردهای زیستمحیطی - فناوری اطلاعات

به نام خداوند بخشنده مهربان  

 

 

درباره نویسنده واهداف وبلاگ (Habib_Maheri Environmental Engineer )


حبیب ماهری کارشناس مهندسی محیط زیست، با تجربه، عاشق طبیعت ایران زمین هستم وهدفم بالا بردن فرهنگ زیست محیطی جامعه از طریق فراهم کردن اطلاعات مورد نیاز است. این وبلاگ سعی دارد، مسایل زیست محیطی را مورد نقد وبررسی قراردهد


آزمایشگاه شیمی آب (مرجع و معتمد) سازمان حفاظت محیط زیست

آنالیز و اندازه گیری

پارامترها:

(PH,COD,BOD,TDS,TSS,EC,DO)

قلیائیت کل(کربنات و بیکربنات)

سختی کل،کلسیم،منیزیم،کدورت،دترجنت،کلراید،فسفات،آمونیاک،سولفات،نیترات

ونیتریت.

بخش هوا- منابع ثابت: NO,NO2,CO,CO2,O2,NOx,SO2,CxHy,H2S

منابع سیار: PM10

 

Web Site

http://bahare-tabiat.blogfa.com

http://bahare-tabiat.blogsky.com

http://www.maheri.8m.com

تماس با بهار طبیعت:

bahare_tabiat@yahoo.com

 

 

 اطلاعیه


با مشاهده هر گونه تخلفات زیست محیطی،اعم از تخلفات :آلوده نمودن محیط زیست طبیعی یا محیط زیست انسانی،تخریب طبیعت و محیط زیست،حیوان آزاری،فروش و نگهداری  غیر مجاز و غیر قانونی حیوانات،شکاروصید غیرمجاز و زنده گیری وحوش، تخریب محیط زیست ومنابع طبیعی و جنگل و مرتع،ازبین بردن رستنیها.......

حامیان حیوانات و حیات وحش می توانند موارد تخلف را از طریق شماره تماس ارتباطات مردمی ۱۵۴۰ اطلاع دهند.

موارد فوق به استناد مواد 10 و 11 قانون شکار و صید جمهوری اسلامی ایران و ماده 679 قانون مجازات اسلامی جرم محسوب ، ومتخلفین مستوجب تحت تعقیب و مجازات قانونی  قرار می گیرند. 


               

 

یک روش توصیف گرمایش


منحنی زنگوله ای روشی است که به طور معمول در آمار کاربرد دارد و از آن اغلب برای تعریف میانگین استفاده می شود. در این منحنی، میانگین با حرف C نمایش داده می شود و محل آن درست بالای شکل زنگوله است. دانشمندان نیز افت منحنی از سمت چپ را بیانگر هوای سرد، خیلی سرد و فوق العاده سرد می دانند و برعکس افت از سمت راست را هوای گرم، خیلی گرم و فوق العاده گرم توصیف می کنند. تحقیقات سال های اخیر نشان می دهد در دهه های 1980، 1990 و 2000 کل این منحنی بیشتر به سمت راست متمایل شده و این به آن معناست که هوا رفته رفته گرم تر شده است. از سوی دیگر پهن تر و گسترده تر شدن این منحنی بخوبی گویای افزایش دامنه تغییرات است. طی دهه گذشته 75 درصد از مساحت کل کره زمین تابستان هایی گرم را تجربه کرده اند؛ در حالی که در فاصله سال های 1951 تا 1980 این رقم فقط به 30 درصد محدود بوده است.


یک راهکار برای اجماع جهانی


سازمان ملل نظر به اهمیت مساله تغییرات اقلیمی، بنا دارد از نهم تا بیستم آذر سال 1394 کنفرانسی بین المللی با عنوان کنفرانس تغییرات اقلیمی در حومه شهر پاریس برگزار کند. هدف از برگزاری این کنفرانس، رسیدن به نوعی توافق بین المللی الزام آور درباره تغییرات اقلیمی است. انتظار می رود دامنه اجرایی این کنفرانس بویژه در زمینه کاهش انتشار گازهای گلخانه ای تمام کشورها را شامل شود؛ زیرا به گفته متخصصان در شرایط کنونی فقط یک اجماع جهانی می تواند موجب کاهش روند رو به رشد افزایش درجه حرارت در جو زمین شود. برگزارکنندگان این کنفرانس امید دارند این توافق بین المللی در نهایت بتواند ارمغان ارزشمندی در حد حداقل 2 درجه سانتی گراد کاهش درجه حرارت جهانی را در پی داشته باشد.


منابع:


    English.pravda.ru

    Unfccc.int

    Ecowatch.com

    News.nationalgeographic.com

    Wunderground.com

    Newscientist.com

    Sciencedaily.com

     Climatehotmap.org